MESIN PENETASAN @ INCUBATOR

menerima tempahan incubator

HYGROMETER ANALOG for INCUBATOR..

salam semua...

maaf lama dah aku tak update blog aku.. ada hal2 peribadi yg perlu di selesaikan....
kat sini aku nak buat penambahan gadget pada incubator yg aku buat ni.... memang tak di nafikan HUMIDITY/ KELEMBABPAN ada lah penting di dalam proses menggunakan incubator ini...

secara ringkasnya...

waktu pengeraman humidity ada lah 45% to 65% ini adalah yg di praktikan oleh incubator saya...

waktu 3 hari sebelum penetasan ada lah 70 to 80% ...

so sebelum ini.. saya tak sertakan gadget ini di dalam incubator saya.. di mana..setting humidity telah di set kan semasa saya test run incubator itu...

jadi sekarng saya ingin sertakan humidity gadget ini untuk pelanggan memantau sendiri humidity di dalam incubator... secara tak langsung.. pengguna akan makin peka terhadap perubahan yg berlaku di dalam incubator...

Degan sedikit penambahan KOS .. pelanggan akan mendapat gadget seperti gambar di bawah in..

HYGROMETER + THERMOMETER (ANALOG) tak guna bateri.

pandangan belakang.. ada penyangkut dan stand

Dimana .. ketepan suhu dah humidity nya telah di uji... dan dibanding kan dgn HYGROMETER DIGITAL
tiada beza ..ketepatan nya .. amat memuaskan.


digital thermometer yg saya guna di dalam incubator saya... sama sahaja bacaan yg di tunjuklan oleh jarum dari hygrometer analog ini..



Ini pula ujian yg dijalan kan untuk HUMIDITY/KELEMBAPAN
sama dgn hygrometer digital..
jadi tak ada lagi keraguan
dan saya juga perasan respond jarum ini jugak amat sensitif ..(cepat turun dan naik)

BERAPA NAK KENA TAMBAH DUITNYA....????

Ok... ada dua cara...

1. kalau beli sekali dengan incubator penambahan yg perlu di buat ada lah sebanyak
RM35(siap setting )

2. Kalau beli hygrometer ini sahaja RM50 (hantar percuma di selurruh malaysia)


sekian untuk posting kali ini...

CALL 017-2738213

0 comments:

mutiara kata

mutiara kata

telur ayam sabung

REAL TIME TELUR ITIK MENETAS

telur ayam serama menetas