MESIN PENETASAN @ INCUBATOR

menerima tempahan incubator

INCUBATOR FORCE-AIR FOR SALES

Create your own banner at mybannermaker.com!
Make your own banner at MyBannerMaker.com!

HARGA TANPA PENGHANTARAN


RM295

harga tahun 2010 dan akan naik lagi mengikut keadaan dan harga semasa barangan

KOS PENGHANTARAN  SEMENANJUNG MALAYSIA  RM40

MUATAN TELUR AYAM KAMPUNG 50 HINGGA 60 BIJI

MUATAN TELUR PUYUH 180 HINGGA 230 BIJI



test run sebelum di jual


THERMOMETER YG TELAH DI TENTUKURKAN




KECIK JER.. SENANG NAK BAWA KEMANA-MANA



COMPACT/RINGAN/TAHAN LASAK.. NAIK MOTOR PUN BOLEH .. SO KEPADA MAT-MAT MOTOR TAK ADA ALASAN LAGI .... MARI LAH ... MENUJU KEJAYAAN



Incubator... apa itu incubator... ini pandangan dan pendapat saya lah .. incubator ada lah sebuah alat yg dicipata untuk mengganti kan tugas-tugas ibu ayam semasa proses pegeraman.. degan membekalkan haba yang berterusan selama tempoh pengeraman misalnya 21 hari untuk telur ayam , haba yang ideal dan konstan (36.5 to 39.0) di kekal kan di dalam kebok incubator ... macam-macam device yang digunakan utk menghasil kan haba di dalam kebok incubator.. salah satunya Mentol lampu...
apa jua devive yang kita guna selagi praktikal dan boleh mendapat kan suhu yang di kehendaki semasa proses pengeraman itu sudah memadai.

Mengapa perlu guna incubator...??

Dari apa yg kita tahu incubator ada lah alat yg di gunakan untuk menggantikan tugas-tugas ibu ayam..
maksudnya tanpa ibu ayam pun kita boleh tetas kan anak ayam dgn mengikut cara-cara yang betul.
Normal praktik daripada pnegguna-pengguna incubator ada lah untuk memaksimum kan hasil penetasan telur-telur ayam mereka... BAGAIMANA PULA TU YE?

Ibu ayam akan bertelur dalam lingkungan 10 atau lebih..
Jika guna incubator.. telur ayam akan dirampas sepenuhnya dari ibu ayam itu... maka ibu ayam itu tak perlu membuang masa untuk megeram telur itu selama 21 hari....semiggu selepas di kurung ibu ayam itu sudah boleh di kahwin kan lagi dgn penjantan... tak sampai sebulan dia akan bertelur lagi .. dgn erti kata lain ibu ayam ini tak perlu menjaga anak2 yang akan bakal menetas.. yg mana mungkin akan mengambil masa 2 to 3 bulan ...cuma selepas anak-anaknya mencapai umur 2 bulan lebih.. baru lah si ibu ayam ini tadi akan mate dan akan bertelur semula...
so penternak dah jimat masa dan dapat meningkatkan product anak ayam itu sendiri...

Ada juga kes-kes dimana ibu ayam itu sendiri tak pandai mengeram kan telur-telur nya sendiri...selalu terjadi kepada jenis-jenos ayam exotic seperti ayam serama contohnya...
bayangkan lah kita beli ayam tu mahal.. bertelur ..tapi tak mahu mengeram.. so sampai bila pun kita tak dapat mengembang biak kan ayam-ayam kita tu ..

Apa-apa pun pendapat.. di sini saya boleh simpulakan... sekiranya kita mempunyai incubator... sudah ada satu kelebihan kepada kita... jika kita bercakap pasal telur dan pengeraman kita boleh melangkah kehadapan untuk menunjukan kelebihan yg kita ada...








HARGA TANPA PENGHANTARAN 

 RM295 harga tahun 2010 dan akan naik lagi mengikut keadaan dan harga semasa barangan



MUATAN TELUR AYAM KAMPUNG 50 HINGGA 60 BIJI
MUATAN TELUR PUYUH 180 HINGGA 230 BIJI


RINGAN/MUDAH ALIH (Berat tak sampai 3 KG)

SENANG UNTUK DI CUCI KERANA BADAN IBCUBATOR DI BUAT DARI PLASTIK.

TEMPAT LETAK TELUR DI LETAK KAN ALAS KARPET YANG MUDAH ALIH.


DI BEKAL KAN DENGAN TERMOMETER YANG TELAH DI TENTU UKUR KAN JULAT NYA.
untuk mendapat kan ketepatan suhu yang sebenarnya didalam incubator ( tiada lagi penjual incubator yang menawarkan khidmat calibrasi/calibration termometer mereka)


HUMIDITY 50% TO 63%  amat mudah untuk di capai menggunakan incubator ini.
Hanya mermerlukan bekas air yang kecil sahaja HUMIDITY akan meningkat kepada 70% to 80% di mana humidity yang sesuai dan di perlukan semasa penetasan.
(HYGROMETER DI JUAL BERASINGAN)

10 comments:

amboi ..dah siap leh jual dah ni.....bagus betul...ambe doakan tuan berjaya...

 

wqahh....den pong nak gak tompah inkubutor nie...leh usahakan proses denak power...

 

buat masa ni .. saya tak mempuyai gerai / kedai .. sekadar buat kerja kat rumah sahaja,,,, kalau nak jumpa kena pergi kedai kopi lah ... ahahahha

 

ada lagi stok inkubator?

 

stock incubator sentiasa ada.. incubator akan di buat mengikut permintaan pelanggan...

 

Salam, bole saya tahu harga sekarang?

 

salam, bole saya tau harga termasuk kos penghantaran?

 

Salam, bole saya tau harga plus kos penghantaran?

 

salam sejahtera
harga incubator sekarang masih lagi kekal pada rm290 ..
kos penghantaran ke seluruh semenanjung RM40 menggunakan khidmat CITYLINK ..

so harga incubator + kos penghantaran = rm330

boleh terus call saya untuk keterangan lanjunt di number 017-2738213

 

kalau pos ke Sarawak..bolehker?

 

mutiara kata

mutiara kata

telur ayam sabung

REAL TIME TELUR ITIK MENETAS

telur ayam serama menetas

There was an error in this gadget