MESIN PENETASAN @ INCUBATOR

menerima tempahan incubator

TESTIMONI DARI PENGGUNA

Incubator ini di beli oleh kak ROZAITA yang tinggal di Cyber jaya.. kali pertama aku buka tapak di MAEPS... kak Rozaita lah customer pertama yang membuat tempahan di lokasi aku berniaga...
Mula-mula aku ingat kak yati yang nak guna incubator ni... tapi rupa-rupanya beliau ingin menghadiahkan incubator ini kepada bapa yang menetap di  Bukit Kecil Kuala terengganu..
Setelah siap incubator itu aku test run dulu sampai telur ayam tu ada benih... (selepas 3 hari)
Pada 22/11/09 aku menyerahkan incubator baru itu kepada Kak ita dan di setakan sekali dgn telur yg aku testing di dalam incubator beliau semasa endurance time...5 hari jer..
Untuk membuat Follow up aku pun membuat panggilan kepada owner yg menggendalikan incubator aku ni di Terengganu Encik Atan bin Mohamad (Pak Su Atan) tokeh Susu Kambing... Katanya telur-telur yang aku berikan itu dah menetas.. tak silap aku 5 biji telur ayam kampung dan sebiji telur itik (berbenih).. Dan beliau juga telah memasukan 35 biji telur ayam kampung ...(28/11/09) dah 5 hari katanya... cuma sebiji jer yang tak ada benih.. seronok aku mendengar suara ceria encik Atan..
Dan hari ini aku rasa dah macam dekat 2 minggu Atan memasukan telur ayam ke dalam incubator tu .. so aku call lagi encik Atan.. Katanya umur telur tu dah 19 hari...dah ada yg menebuk (piping)
Alhamdullilah.. berjaya juga encik Atan mengendalikan Incubator aku tu.. Sudah pasti Encik Atan ni mempunyai Nilai Displin yang tinggi selama mengendalikan incubator tu...
Dan beliau juga ada setakan Gambar-gambar incubator dan telur-telur yang hampir menetas...
Terima kasih kepada semua yang memberi sokongan kepada saya.. Hanya Allah Yang Mampu membalas jasa baik anda semua...




ENCIK ATAN BIN MOHAMAD(PAK SU ATAN) BERSAMA INCUBATOR.
TOKE KAMBING SUSU DI KG PAK PA KUALA TERNGGANU .. kalau berminat nak rasa susu kambing leh lah call Pak Su Atan di talian 012-9896350 (peramah orangya)

GENAP 50 biji telur Yang di letakan dalam incubator ini
Telur ayam yang dah mula di tebuk oleh anak ayam jika di lihat pada tarikh yang tertera di telur itu menunjukan 28/11/09 Maksudnya umur telur itu sudah mencapai hari ke -19 pengeraman..
esok lusa mesti menetas lah anak-anak ayam tu...
Bagi encik Atan anak ayam yang bakal menetas ada lah anak sulung kepada incubator ini.. Tahnian dari saya...
Akhirnya... selepas beberapa jam saya upload kan post yg dia atas ni... Anak Ecik Atan telah menghantar lagi MMS kepada saya.. menunjukan anak ayam telah selamat menetas... mungkin hari ini .. semua akan menetas lah ... harap-harap 95% akan menetas.. itu lah harapan saya...
17/12/09
Hari ni 14 ekor lagi menetas... terima kasih kepada keluarga Encik Atan kerana sudi memberi berita terkini pasal penetasan di dalam incubator milik beliau







TESTIMONI DARI KUALA PILAH

Gambar ini ada lah sumbangan ikhlas dari customer saya dari kuala pilah.. incubator ini telah di beli dari saya di CABOOT SALE MAEPS... ini lah gambar2 yang telah di postkan kepada saya.. semoga menjadi contoh dan inspirasi kepada semua..

dia antara anak ayam belanda dan ayam kampung yang berjaya di tetaskan .

gambar yang ini pula hasil jasa baik daripada salah seorang cikgu di ipoh..
cikgu ini .. misi nya.. menetaskan ayam serama dan sabung..
saya pun sedang tggu lagi gambar terbaru dari beliau ..hasil dari penetasan incubator yang cikgu tu beli dari saya.

0 comments:

mutiara kata

mutiara kata

telur ayam sabung

REAL TIME TELUR ITIK MENETAS

telur ayam serama menetas