MESIN PENETASAN @ INCUBATOR

menerima tempahan incubator

MENETASKAN ANAK BURUNG PUNAI

salam .. dah dkt dua minggu telur burung punai daun ni aku eram kan dalam incubator.. aku tak mengharapkan telur ini menetas.. lagi pun aku tak tahu apa setting untuk telur jenis burung ni.. so aku letak lah bersama2 dgn telur puyuh... alhamdullilah.. hari ke-3 aku candling.. ada benih dalam telur burung tu..

asal nya aku dapat telur burung ni .. masa pergi mencari daun petai belalang untuk bagi makan arnab aku.. tebas punya tebas... pruffff.. ibu punai terbang... mujur tak terpijak telur yg di dalam sarang.. kalau tinggalkan .. mesti ibunya tak nak mengeram lagi .. so aku tawakal jer .. bawak balik ..

semalam ... ini lah hasilnya.. 1st time ni .. aku tgk live anak burung menetas... lepas ni ..kena jadi ibu angkat lah aku ,,, nak kena suap anak burung ni..

lagi sebiji ni ... dah mula menebuk... esok tetas lah kot.. insyallah..

Tambalah lagi satu spesis yg berjaya aku tetas kan dalam incubator aku ini..

1 comments:

Syabas...hebat gak awk pye inkubator tu ye...dr celikpelik@gmail.com

 

mutiara kata

mutiara kata

telur ayam sabung

REAL TIME TELUR ITIK MENETAS

telur ayam serama menetas

There was an error in this gadget